Stijg naar Nieuwe Hoogten: Leer Sper Effectief Communiceren en Samenwerken in een B737 en Verkeerstoren!

Leren, lachen en landen; Maak teambuilding onvergetelijk!

Dit wil je Absoluut niet Missen......

De grote luchtvaart laat jou zien hoe het werkt 

De manier waarop piloten onderling en piloten met verkeersleiders praten is foutloos. Het bewijs is dat er duizenden vliegtuigen per dag veilig worden begeleid door lucht verkeersleiders en dat er heel sporadisch iets mis gaat. Stel je voor dat jouw team ook zo effectief zou leren communiceren? Dan gaat alles veel beter! 

Onze teambuilding is bedoeld om teams in heel korte tijd te leren hoe luchtvaartcommunicatie werkt. Hoe komt het dat dat zo effectief is en hoe kun je dat als team gebruiken om beter samen te werken en te communiceren? 

Wat ga je doen?

Onze aanpak is “learning by doing”, leren door het gewoon te doen en ontdekken hoe het werkt.

Je krijgt een korte instructie over hoe luchtvaartcommunicatie  en luchtverkeersleiding werkt. 

Daarna vormt het team drie groepjes.

Groep 1 maakt een vlucht in onze zeer realistische B737 simulator, waarbij je niet alleen moet vliegen, maar ook gaat navigeren en vooral gaat communiceren met de luchtverkeersleiding. Die vertelt je precies hoe je moet aanvliegen en landen op Rotterdam-The Hague. Communicatie en samenwerking is essentieel om dat doel te bereiken. 

Groep 2 gaat vliegtuigen die willen landen of willen vertrekken afhandelen. Je bent piloot van een aankomend of vertrekkend toestel, die door de verkeersleider begeleid wordt. Als verkeersleider geef je de piloten instructie en je laat hen altijd terugpraten, zodat je zeker weet dat zij begrijpen wat jij van hen wilt……. Natuurlijk wordt het steeds drukker, zodat je flink door moet werken om alle vliegtuigen af te handelen!

Groep 3 gaat als als crisismanager een grootschalige ramp op Schiphol aanpakken. Hier is eigen initiatief, creativiteit en overzicht heel belangrijk en je mag als groepje aan het eind van de dag je plan van aanpak presenteren. Hoe creatief zijn jullie als er een probleem aangepakt moet worden? 

elk teamlid doet alle drie de activiteiten. 

Uiteraard is er tussen de opdrachten door tijd voor een uitstekende warme en koude buffetlunch. Daarna volgt een korte interactieve sessie over effectief teamgedrag en wat je daarvoor nodig hebt. 

In de loop van de middag krijg je nog een paar verrassingen in de cabine….Daar ontstaat tijdens de vlucht een probleem dat opgelost moet worden door een deel van het team……… Je moet vanuit de chaos structuur maken om het probleem op te lossen. Je mag alles verkeerd doen en die rampen zijn hilarisch! En e leert hoe crisismanagement werkt. 

Als je snapt hoe de grote luchtvaart super effectief communiceert en je gaat dat in je team ook doen, wordt alles leuker!

Resultaat? Er gaat veel meer in één keer goed binnen het team en dat levert meer resultaat, meer plezier en meer energie voor het team op.

Kun je dat in één dag leren? Zeker weten! Wat houd je tegen om dat te doen met een gegarandeerd effect op je team? 

 

Waarom is luchtvaartcommunicatie zo effectief?

In de luchtvaart is veiligheid prioriteit nummer 1! Dat betekent dat alle processen bij elkaar moeten zorgen voor maximale veiligheid. Communicatie is daar een essentieel deel van.

Radiocontact tussen luchtverkeersleiders en piloten moet veiligheid garanderen en dus foutloos zijn. Onder alle omstandigheden moeten zij elkaar begrijpen. Door “readback” (teruglezen), standaardisatie, checklists en oefenen kun je een veilige operatie waarborgen.

Die manier van werken kun je in elk team gebruiken met een paar kleine aanpassingen. Je bereikt dan samen meer met minder inspanning. Er gaat veel meer goed, elke dag!

In onze training ervaar je hoe effectief luchtvaart communicatie is en wat je moet doen om dat voor elkaar te krijgen. Pas dat toe in je team en je zult verbaasd zijn  hoe veel makkelijker communiceren en samenwerken wordt. 

Reviews bekijken?

Heel simpel….. klik op deze links…. GoogleTripadvisor en onze facebookpagina. en je komt direct op de reviewpagina. Veel leesplezier en we hopen dat je een goede indruk krijgt over wat we doen en wat dat oplevert. Heb je vragen of opmerkingen? Bel of mail gerust.

L