Ontdek de Unieke en Spannende Communicatie Teambuilding in een vliegtuig. Makkelijk te Realiseren én Gegarandeerd Resultaat!
Teambuilding; Super effectief leren communiceren, net als in de luchtvaart!
Hoe piloten onderling en piloten met verkeersleiders praten is in principe foutloos. Door die vorm van communicatie vliegen elke dag duizenden vliegtuigen veilig naar hun bestemming.
Stel je voor dat jouw team ook zo effectief zou leren communiceren? Dan gaat alles veel beter!
Onze teambuilding is bedoeld om teams in heel korte tijd te leren hoe die manier van communiceren werkt. Hoe komt het dat dat zo effectief is en hoe kun je dat als team gebruiken om beter samen te werken en te communiceren?
Resultaat? Er gaat veel meer in één keer goed binnen het team en dat levert meer resultaat, meer plezier en meer energie voor het team op.
Kun je dat in één dag leren? Zeker weten! Wat houd je tegen om dat te doen met een gegarandeerd effect op je team?
Tip voor waardevolle intermenselijke communicatie? Klik hier
Wat ga je doen?
Onze aanpak is “learning by doing”, leren door het gewoon te doen en ontdekken hoe het werkt. Elk teamlid is continu actief, want hoe meer je doet, hoe meer je kunt leren. Teambuilding werkt maximaal als het hele team maximaal actief meedoet.
Je krijgt een korte instructie over de praktijk van luchtvaartcommunicatie en luchtverkeersleiding.
Daarna vormt het team drie groepjes.
Groep 1 maakt een vlucht in onze realistische B737 simulator, waarbij je zelf gaat vliegen, navigeren en vooral communiceren; met de luchtverkeersleider én met je andere piloot. De verkeersleider vertelt je precies wat je moet doen en jullie moeten dat exact uitvoeren. Dat gaat goed als iedereen begrijpt wat hij moet doen. Communicatie en samenwerking is essentieel om dat doel te bereiken.
Groep 2 gaat vliegtuigen begeleiden als luchtverkeersleider of piloot die wil landen of vertrekken. Als verkeersleider geef je de piloten instructie en je laat hen altijd terugpraten, zodat je zeker weet dat zij begrijpen wat jij van hen wilt……. Natuurlijk wordt het steeds drukker in de lucht én op de grond…….
Groep 3 gaat als als crisismanagers een grootschalige ramp op Schiphol aanpakken. Hier is eigen initiatief, creativiteit en overzicht heel belangrijk en je mag als groepje aan het eind van de dag je plan van aanpak presenteren. Hoe creatief zijn jullie als er een probleem aangepakt moet worden?
Elk teamlid doet alle groepsactiviteiten.
Uiteraard is er tijd voor een uitstekende warme en koude buffetlunch. Daarna volgt een korte interactieve sessie over effectief teamgedrag en wat je daarvoor nodig hebt.
In de loop van de middag krijg je nog een paar verrassingen in de cabine….Er ontstaat tijdens een vlucht een probleem dat opgelost moet worden door een deel van het team……… Hoe krijg je grip op de chaos die ontstaat? Je mag alles verkeerd doen en die rampen zijn hilarisch! Je leert aan den lijve wat je moet doen als er ineens iets fout gaat.
Als je snapt hoe de grote luchtvaart super effectief communiceert en je gaat dat in je team ook doen, wordt alles leuker!
Wat levert onze teambuilding op?
- Een perfecte manier van nieuwe kennis verkrijgen, door het te doen en te ontdekken hoe goed dat werkt, fouten te maken en veel plezier te hebben met elkaar. Daardoor levert het gegarandeerd effect op!
- Veel minder misverstanden, doordat je steeds checkt of je boodschap wel helder is voor de ander.
- Minder fouten betekent minder problemen die opgelost moeten worden, minder ontevreden klanten, een positieve sfeer en een positief imago
- Je kijkt steeds naar de anderen om te zien of jouw aandeel in het werk synchroon loopt met dat van de anderen, waardoor het werk echt een teamprestatie wordt. Op die manier ontstaat er FLOW in het werk, het lijkt alsof het vanzelf gaat
- Het werk kost minder energie, minder onderlinge wrijvingen door miscommunicatie, meer resultaat en meer plezier voor het hele team. Daardoor blijven teamleden langer gemotiveerd met elkaar samenwerken.
Reviews
UITSTEKEND beoordeling
Gebaseerd op 67 recensies 16 november 2023, vandaag op het programma: een vlucht met als luchthaven van vertrek: Eindhoven Airport (EHEH), een go around op Rotterdam The Hague Airport (EHRD) en koersend naar Schiphol. Als SID (Standard Instrument Departure) stond vandaag PESER 2J centraal. De essentie betrof vooral het zeer nauwkeurig navigeren met daarbij behorende ins en outs aan de hand van een aantal vliegkaarten op deze route. Vervolgens een nieuwe sessie bij het ATC werkstation, voor de toepassing van essentiële luchtvaartcommunicatie, met het vertrekkende vliegverkeer als hoofddoel. Ook de kennis van de vijf stadia (delivery, ground, tower, departure en aerial control) toepassend. In dit opzicht toch echt wel een behoorlijke progressie weten te behalen. Dat stemt mij heel erg blij! Beste Rob, wederom hartelijk dank je wel voor je geweldige bijdrage en natuurlijk ook de fijne samenwerking met je, wat ik altijd weer zeer waardeer in je. Voor herhaling vatbaar! Dus graag tot weerziens in 2024! Hartelijke groeten, Mariam “27/7-‘23, vandaag op het programma: een exclusieve combinatie van een nachtvlucht met beperkt zicht en een flinke crosswind. Luchthaven van vertrek: Eindhoven Airport (EHEH), aanvlieghaven: Rotterdam The Hague Airport (EHRD). De essentie betrof vooral het zeer nauwkeurig navigeren met daarbij behorende ins en outs aan de hand van de vliegkaarten. Vervolgens een nieuwe sessie bij het ATC werkstation, voor de toepassing van essentiële luchtvaartcommunicatie. Hartelijke dank beste Rob en Jack voor jullie geweldige inzet en bijdrage op deze voor mij zeer enerverende bevlogen dag en graag tot weerziens! Hierbij een review over 18 mei jl. Op het programma stond een combinatie van een compleet vliegprogramma van EHAM naar EHRD met o.a. een cold/dark start en alle benodigde communicatie aan de hand van het verstrekte vliegplan en checklist. Heel veel erbij geleerd, mooie ervaring! Vervolgens op naar de ATC sessie bij het radarstation met in eerste instantie het introductiefilmpje Daarna lekker hard aan de slag. De communicatie verliep nu ook beter, dus best wel een aardige verbeterslag daarin behaald, aldus Rob. Ik vond het eveneens een bijzondere en leerzame ervaring. Beste Rob, wederom hartelijke dank voor je toffe bijdrage en uiteraard graag tot weerziens dit jaar! Ik kom zeker graag weer terug bij Yellow Wings! Mariam de Jong mariam de jong2023-11-16 Samen met mijn vriendin een vlucht gemaakt in een Boeing 737 over noord en zuid Holland inclusief taxiën, opstijgen en landen vanaf vliegveld Schiphol. Aan de goede instructies van Rob heeft het zeker niet gelegen, maar het was misschien maar goed dat we verder geen passagiers aan boord hadden. Na de landing en taxiën naar de gate krijgen we nog certificaat uitgereikt. Ik ben bang dat ze mijn sollicitatie als vlieger bij de KLM op basis van dit certificaat niet al te serieus zullen nemen, maar wij zijn weer een leuke beleving rijker. Bedankt! Rudi2023-10-15 Hele fijne begeleiding gehad van Rob tijdens een sim sessie. Rob is een relaxte kerel die je meteen op je gemak stelt, hij toont (onder het genot van een bakje koffie) oprechte interesse in je en probeert daarnaast mee te denken hoe hij jou het beste kan helpen. Zeker een aanrader! Philip2023-09-26 Prima ervaring hier gehad. Samen met een Oekraïense kennis die wil leren vliegen, hier heengegaan. Rob legt goed uit en met passie loodste hij ons door alle start- vlucht- en landingsprocessen. Heel leerzaam! Bernd2023-08-02 Samen met mijn dochter, zij piloot en ik co-piloot, een vlucht gemaakt vanaf het wegslepen bij de terminal, opstijgen, vlucht via een vluchtplan, landen en weer taxiën naar de terminal. Wat een super ervaring was dat zeg, mede dank zij de ervaren uitleg van Rob. Wij gaan deze zomer vliegen en gaan deze ervaring zeker meenemen de lucht in. Veel geleerd om onze hersenen niet met ons te laten sollen hihi….we can do this! Edwin en Ilona de Vries2023-07-24 Geweldige ervaring! Dit is nog veel leuker dan het lijkt, je waant je echt op een vlucht met een echte Boeing 737. Erg goede uitleg gekregen van Rob en hierdoor krijg je een goed beeld van de handelingen van de piloten. Top middag! Robert Machielsen2022-12-12 Basic vliegen op een Boeing 737 sim kan ik inmiddels wel na een flink aantal simvluchten, maar navigeren en communiceren vóór en tijdens de vlucht is een ander verhaal, dat had ik nog niet eerder gedaan op deze manier. Jack en Rob hebben mij als first officer aan het werk gezet, waarbij ik alle navigatie zelf moest doen aan de hand van een vliegplan en ook alle communicatie met de verschillende verkeersleiders. Soms ging het wel heel snel en dan konden we even pauzeren zodat Jack of Rob kon uitleggen wat ik moest doen en vooral waarom. Het is gelukt om het vliegtuig netjes naar de runway te navigeren! Daarna een uur trainen op de Air Traffic Control simulator van Yellow Wings. Achter hun realistische beeldschermen heb ik het hele communicatieproces van de piloot die door meerdere verkeersleiders achter elkaar naar de runway en de gate wordt gedirigeerd, uitgevoerd. Compleet met alle exacte tekst die daarbij hoort. Je kunt ook als piloot van vertrekkende vliegtuigen het hele proces doen, of als luchtverkeerleider alle aankomende en vertrekkende vliegtuigen afhandelen. Heel intensief en leerzaam. Beste Rob en Jack, hartelijke dank voor jullie geweldige en leerzame bijdrage en graag weerziens bij de volgende sessie(s) in 2023. Michael Zoutendijk2022-11-23 Een heerlijke middag gehad. Erg veel geleerd. Remco .Brand2022-08-09 Vanwege mijn vliegangst ben ik bij Rob geweest in de vliegsimulator. De kennis over het vliegen en het vliegtuig zelf heeft me geholpen om bepaalde dingen, zoals geluiden en gevoelens tijdens het vliegen te kunnen plaatsen tijdens de vlucht, waardoor ik minder angst ervaarde. Een hele fijne en ook leuke ervaring! Laura Versteeg2022-07-30 Een echte aanrader voor teambuilding. Rob en Jack weten met hun enthousiasme iedereen mee te krijgen. En het vliegen in een 737 is natuurlijk een jongensdroom die uit is gekomen. Dennis2022-04-15
Een uitdagende teambuilding blijft langer effectief
- Het hele team is continu aan het ontdekken hoe effectief luchtvaart communicatie is.
- Je leert foutloos communiceren en samenwerken zoals in de luchtvaart
- Op een inspirerende manier krijg je veel kennis over effectief communiceren en samenwerken en die kun je direct toepassen in de praktijk van elke dag
- Fouten maken mag en is zelfs nodig om te kunnen leren
- Teambuilding is leerzaam én leuk en er wordt veel gelachen!